shopify
analytics
HomeΓΙΑ ΟΛΟΥΣ

9 Συμβουλές Για Να Διατηρήσουμε Τα Θρεπτικά Συστατικά Στα Φρούτα Και Στα Λαχανικά!!!

Γκέσου Βασιλική, Κλινικός Διαιτολόγος

9 Συμβουλές Για Να Διατηρήσουμε Τα Θρεπτικά Συστατικά Στα Φρούτα Και Στα Λαχανικά!!!



Όλοι μας, έστω και αν έχουμε στοιχειώδεις γνώσεις διατροφής, γνωρίζουμε ότι τα φρούτα και τα λαχανικά περιέχουν βιταμίνες και θρεπτικά συστατικά. Αυτό που δεν γνωρίζουμε, όμως, είναι ότι οι παραπάνω ουσίες είναι ιδιαίτερα ευαίσθητες και ασταθείς.
Έτσι λοιπόν για να μπορέσουμε απολαύσουμε τα πλεονεκτήματα των παραπάνω ουσιών πρέπει να είμαστε προσεκτικοί και να αποφεύγουμε να τις υποβάλλουμε σε ορισμένες διαδικασίες. Ας δούμε λοιπόν τι πρέπει να προσέχουμε για να διατηρούμε τις βιταμίνες στα τρόφιμα μας!

 

Συμβουλή 1η: Προτιμήστε φρέσκα φρούτα και λαχανικά!

Καταρχάς το πρώτο πράγμα που πρέπει να υπολογίσετε αν επιθυμείτε να έχετε αφθονία θρεπτικών συστατικών στη διατροφή σας είναι να αγοράζετε φρέσκα φρούτα και λαχανικά, και πάντα τρόφιμα που είναι η εποχή τους. Προτιμήστε τοπικούς παραγωγούς, που γνωρίζετε ότι έχουν πιο αγνά προϊόντα. Να αγοράζετε πάντα σε ποσότητες που σκοπεύετε άμεσα να καταναλώσετε και να μην κρατάτε περίσσεια στο ντουλάπι ή το ψυγείο σας.

Συμβουλή 2η:Προσοχή στη συντήρηση!

Διατηρήστε τα φρούτα και τα λαχανικά μέχρι να τα καταναλώσετε σε αεροσταγή τάπερ ή σακουλάκια στο ψυγείο. Τοποθετείστε τις συσκευασίες αποθήκευσης πάντα στα ειδικά συρτάρια που ψυγείου. Αποθηκεύστε τα για λίγες ημέρες πριν την κατανάλωση.

Συμβουλή 3η:Καθάρισμα με τρόπο!

Όταν πλένετε τα τρόφιμα σας αποφύγετε να τα αφήσετε για πολλή ώρα να μουλιάζουν μέσα σε νερό. Με αυτό το τρόπο απελευθερώνουν ουσίες που περιέχουν και θα ήταν προτιμότερο να τις καταναλώναμε. Για παράδειγμα όταν πλένετε το σπανάκι αν το αφήσετε σε νερό να μουλιάσει το νερό θα χρωματιστεί πράσινο. Με αυτό το τρόπο φεύγουνε οι υδατοδιαλυτές βιταμίνες από το τρόφιμο. Προτιμήστε να τα πλύνετε κάτω από τρεχούμενο νερό για μικρή χρονική διάρκεια. Πλύντε τα μόλις αποφασίσετε να τα καταναλώσετε.

Συμβουλή 4η:Ναι στη φλούδα!!

Αποφύγετε να ξεφλουδίσετε τα λαχανικά και τα φρούτα τα οποία μπορούν να καταναλωθούν με τη φλούδα. Η φλούδα των φρούτων αποτελεί πλούσια πηγή φυτικών ινών, ιχνοστοιχείων, βιταμινών και μετάλλων που αποβάλλουμε από τη διατροφή μας απλά πετώντας τη φλούδα.

Συμβουλή 5η:Προσοχή στην επεξεργασία!

Κόψτε τα λαχανικά και τα φρούτα σας σε μεγάλα κομμάτια. Το να κόβουμε τα φρούτα και τα λαχανικά προκαλεί απώλεια της Βιταμίνης C και των καροτενοειδών της τάξης του 10-25%. Τεμαχίστε τα σε μεγάλα κομμάτια αποφεύγοντας, με σταθερές χαρακιές, να πληγώνετε το τρόφιμο. Κόψτε τα λίγη ώρα πριν την κατανάλωση.

Συμβουλή 6η:Καταναλώστε τα άμεσα!

Μην αφήνετε τα φρούτα κομμένα και καθαρισμένα να στέκονται για πολλή ώρα. Τα τρόφιμα οξειδώνονται εξαιτίας της έκθεσης του στον αέρα (οξυγόνο) ή την επίδραση του φωτός ή της θερμότητας. Για να κατανοήσετε το παραπάνω σκεφτείτε το αποτέλεσμα που έχει ένα μήλο αν το κόψεις και το αφήσεις. Το μαύρισμα που κάνει στη εξωτερική επιφάνεια είναι η οξειδωτική διαδικασία που υφίσταται.

Συμβουλή 7η:Ολόκληρα.. καλύτερα!!!

Καταναλώστε τα φρούτα και τα λαχανικά ωμά και σαν ενιαία μονάδα. Δηλαδή μην κόβετε με το μαχαίρι σε μικρές μπουκιές τη μπανάνα. Απλά δαγκώστε την. Αποφύγετε να πολτοποιείτε τα φρούτα στο μπλέντερ, να φτιάχνετε φρουτόκρεμες και παρεμφερή προϊόντα. Προτιμήστε φρούτα από χυμούς. Αν όμως φτιάξετε χυμό φρέσκων φρούτων καταναλώστε τον άμεσα.

Συμβουλή 8η:Θερμική επεξεργασία με μέτρο!

Το μαγείρεμα μπορεί να επηρεάσει τη διαθεσιμότητα των θρεπτικών συστατικών στα τρόφιμα. Γιαυτό όταν αποφασίσετε να επιβάλλετε στα φρούτα και τα λαχανικά κάποια θερμική επεξεργασία, κάντε το για μικρό χρονικό διάστημα. Όταν βράζετε τα λαχανικά χρησιμοποιήστε τη δυνατότερη μικρή ποσότητα νερού. Μετά το μαγείρεμα καταναλώστε άμεσα.

Συμβουλή 9η:Αποφύγετε το φούρνο μικροκυμμάτων!

Ο φούρνος μικροκυμμάτων χρησιμοποιεί ηλεκτρομαγνητική ενέργεια για να προσδώσει την επιθυμητή θερμοκρασία στο τρόφιμο. Η μέθοδος αυτή όμως έχει αρνητική επίδραση στη διατήρηση των θρεπτικών ουσιών, οι οποίες είναι υδατοδιαλυτές και ευαίσθητες στη θερμοκρασία.

dietonair.gr

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 0