shopify
analytics

Μήπως πίσω από την κούρασή σας, κρύβεται η έλλειψη βιταμινών και μετάλλων;

Κρήνη Κωνσταντίνου, Κλινικός Διαιτολόγος Διατροφολόγος

Μήπως πίσω από την κούρασή σας, κρύβεται η έλλειψη βιταμινών και μετάλλων;

Ο κόσμος στις μέρες μας αλλάζει με ταχείς ρυθμούς, με αποτέλεσμα ο μέσος άνθρωπος να είναι αναγκασμένος μέσα στη ημέρα να κάνει πολλά και σύνθετα πράγματα. Εάν νιώθετε συνεχώς εξαντλημένοι δεν είστε οι μόνοι. Πολλοί άνθρωποι παραπονούνται ότι δεν έχουν την ενέργεια που χρειάζονται μέσα στην ημέρα για να διεκπεραιώσουν όλα όσα απαιτεί το ημερήσιο πρόγραμμά τους.

Κάποιες φορές ο λόγος της κούρασης είναι προφανής όπως για παράδειγμα κάποια ίωση, κρυολόγημα, η έλλειψη ύπνου. Κάποιες άλλες φορές η έλλειψη βιταμινών είναι μέρος του προβλήματος. Μπορεί να αξίζει τον κόπο να ζητήσετε από τον γιατρό σας να ελέγξετε με συγκεκριμένες εξετάσεις τα επίπεδα ορισμένων βιταμινών και μετάλλων όπως αυτών που αναφέρονται παρακάτω.

Σίδηρος:
Η αναιμία είναι αποτέλεσμα της μη ύπαρξης του απαραίτητου αριθμού ερυθρών αιμοσφαιρίων στο αίμα έτσι ώστε να ικανοποιούνται οι απαιτήσεις του ανθρώπινου οργανισμού σε οξυγόνο ή όταν τα κύτταρα αυτά δεν μεταφέρουν την απαραίτητη ποσότητα μίας σημαντικής πρωτεΐνης – της αιμογλοβίνης. Η κούραση, συνήθως είναι το πρώτο σημάδι της αναιμίας.



Μία εξέταση αίματος για τη μέτρηση των ερυθρών αιμοσφαιρίων και την ποσότητα της αιμογλοβίνης μπορεί να επιβεβαιώσει εάν έχετε ή όχι αναιμία. Το πρώτο βήμα για να ενισχύσετε το σώμα σας με σίδηρο είναι να ενισχύσετε τη διατροφή σας με τρόφιμα πλούσια σε σίδηρο (όπως κόκκινο κρέας, αυγά, ρύζι, και όσπρια) ή με τη σύμφωνη γνώμη του γιατρού σας μπορείτε να λάβετε κάποιο συμπλήρωμα σιδήρου.

Βιταμίνη B12:
Το σώμα σας χρειάζεται επαρκή ποσότητα βιταμίνης B12, προκειμένου να παράγει υγιή ερυθρά αιμοσφαίρια. Έτσι η ανεπάρκεια της συγκεκριμένης βιταμίνης μπορεί επίσης να οδηγήσει σε αναιμία. Οι κύριες πηγές της βιταμίνης B12 είναι το κρέας και τα γαλακτοκομικά προϊόντα. ‘Ετσι πολλοί άνθρωποι λαμβάνουν αρκετή ποσότητα της βιταμίνης αυτής από τη διατροφή και μόνο.

Εντούτοις, καθώς μεγαλώνουμε καθίσταται δύσκολο για το σώμα να απορροφήσει τη βιταμίνη αυτή. Επίσης, ορισμένες παθήσεις όπως για παράδειγμα οι φλεγμονώδεις παθήσεις του εντέρου μπορεί να επηρεάσουν την απορρόφηση της B12. Ακόμη πολλοί χορτοφάγοι μπορεί να παρουσιάσουν ανεπάρκεια B12 καθώς δεν τρώνε κρέας ή γαλακτοκομικά προϊόντα.

Όταν όμως η ανεπάρκεια είναι συνδεδεμένη με τη διατροφή, τα συμπληρώματα και οι διαιτητικές αλλαγές συνήθως βοηθάνε. Όταν τα αίτια της ανεπάρκειας είναι άλλα συνήθως το πρόβλημα αντιμετωπίζεται με τακτική χορήγηση ενέσεων που περιέχουν βιταμίνη B12.

Βιταμίνη D:
Η έλλειψη της συγκεκριμένης βιταμίνης μπορεί να υπονομεύει τη δύναμη των οστών και των μυών σας. Η βιταμίνη αυτή είναι μοναδική στο γεγονός ότι μπορεί να την παράγει το σώμα μας, καθώς το δέρμα εκτίθεται στο ηλιακό φως. Επίσης δεν μπορούμε να την βρούμε σε πολλά τρόφιμα. Μπορούμε ωστόσο να τη βρούμε σε ορισμένους τύπους ψαριών (όπως τόνο και σολομό) και στα εμπλουτισμένα τρόφιμα όπως το γάλα, δημητριακά πρωινού κτλ. Τα συμπληρώματα είναι ένας άλλος τρόπος να βεβαιωθείτε ότι λαμβάνετε ικανοποιητική βιταμίνη D (σημειώστε ότι η D3 μορφή απορροφάται ευκολότερα από άλλες μορφής βιταμίνης D).

www.balancediet.gr/

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 0