shopify
analytics

Πως Να Ελέγξτε Το Βάρος Σας Διακόπτοντας Το Κάπνισμα

Κωνσταντίνου Κρήνη, Διαιτολόγος

Πως Να Ελέγξτε Το Βάρος Σας Διακόπτοντας Το Κάπνισμα

Αυτό που συχνά προβληματίζει τα άτομα που σκέφτονται να διακόψουν το κάπνισμα είναι το αν θα βάλουν κιλά.

H απάντηση σε αυτό το ερώτημα πως κάτι τέτοιο δεν είναι απαραίτητο.   Μεταξύ των ατόμων που διακόπτουν το κάπνισμα κερδίζουν λιγότερο από  5 κιλά.   Περίπου το 10% των ατόμων που διακόπτουν το κάπνισμα  κερδίζουν πολλά κιλά πολύ περισσότερες από 14 κιλά.

 

TI ΠΡΟΚΑΛΕΙ ΤΗΝ ΑΥΞΗΣΗ ΤΟΥ ΣΩΜΑΤΙΚΟΥ ΒΑΡΟΥΣ ΜΕΤΑ ΤΗ ΔΙΑΚΟΠΗ ΤΟΥ ΤΣΙΓΑΡΟΥ



Όταν οι καπνιστές διακόψουν το τσιγάρο, μπορεί να βάλουν βάρος για διάφορους λόγους:

Οι λόγοι αυτοί είναι:

Το αίσθημα της πείνας.  Η διακοπή του τσιγάρου μπορεί να  αυξήσει το αίσθημα της πείνας και ως εκ τούτου να οδηγήσει στην αυξημένη κατανάλωση φαγητού, παρόλα αυτά το αίσθημα αυτό συνήθως παύει να υφίσταται μετά από μερικές βδομάδες.

Κατανάλωση περισσότερων σνακ και αλκοολούχων ποτών.  Ορισμένα άτομα μετά τη διακοπή του τσιγάρου,  καταναλώνουν περισσότερα σνακς πλούσια σε λιπαρά και ζάχαρη και πίνουν περισσότερα αλκοολούχα ποτά.

Μείωση του μεταβολισμού. Κάθε τσιγάρο που καπνίζεται κάνει το οργανισμό σας να «καίτε» περισσότερες θερμίδες, ταυτόχρονα όμως είναι επιβλαβές για την υγεία σας.

 

 ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΑΠΟΦΕΥΧΘΕΙ Η ΠΡΟΣΛΗΨΗ ΣΩΜΑΤΙΚΟΥ ΒΑΡΟΥΣ;

Η φυσική δραστηριότητα και ένα ισορροπημένο  πρόγραμμα διατροφής, μπορεί να σας βοηθήσουν να ελέγξετε το βάρος σας. Επιπρόσθετα,  το να είναι κάποιος δραστήριος μπορεί να μειώσει τις «παρενέργειες» που μπορεί να προκύψουν από τη διακοπή του καπνίσματος και να μειωθούν οι πιθανότητες να ξαναρχίσετε το κάπνισμα.  Επομένως  είναι καλό ταυτόχρονα με τη διακοπή του τσιγάρου να αρχίσετε να κάνετε κάποια φυσική δραστηριότητα και να τρώτε πιο ισορροπημένα.  Παράλληλα προσπαθήστε να μην ανησυχείτε για το βάρος  σας. Ενδεχομένως να είναι ευκολότερο να σταματήσετε πρώτα το κάπνισμα  και μετά να επικεντρωθείτε στον έλεγχο του βάρους σας,  όταν θα είστε «ελεύθεροι» από τη συνήθεια αυτή.

 

Για να μειώσετε τις πιθανότητες  να κερδίσετε βάρος μετά τη διακοπή του καπνίσματος

 

  • Αποδεχτείτε τον εαυτό σας. Εάν πάρετε λίγα κιλά όταν διακόψετε το κάπνισμα, μην επικεντρωθείτε σε αυτό. Αντίθετα νιώστε περήφανοι για τον εαυτό σας καθώς βελτιώνετε την υγεία σας. Η διακοπή του τσιγάρου μπορεί να σας κάνει να νιώσετε καλύτερα με πολλούς  τρόπους, καθώς σας δίνει  περισσότερη ενέργεια,  λευκότερα δόντια,  πιο φρέσκια   και καθαρή αναπνοή,  λιγότερες ρυτίδες , πιο υγιές δέρμα και πιο καθαρή φωνή.

     

  • Βάλτε τη φυσική δραστηριότητα στη ζωή σας.   Η συχνή φυσική δραστηριότητα μπορεί να σας βοηθήσει να αποφύγετε τη μεγάλη πρόσληψη βάρους όταν θα διακόψετε το κάπνισμα. Μπορεί να ενισχύσει τη διάθεση σας και να σας κάνει να νιώσετε  πιο ενεργητικοί. Επίσης μετά τη διακοπή του τσιγάρου μπορεί  να είστε σε θέση αναπνέετε με μεγαλύτερη ευκολία όταν θα ασκείστε.

     

              Τρόποι που θα σας βοηθήσουν να είστε φυσικά δραστήριοι κατά τη διάρκεια της ημέρας

  1. Γραφτείτε σε κάποιο γυμναστήριο και παρακολουθείστε κάποιο πρόγραμμα χορού ή yoga, καλέστε και κάποιο/α φίλο/η μαζί σας.

  2. Κατεβείτε από το λεωφορείο μία στάση πριν τη στάση προορισμού σας και περπατήστε μέχρι τον προορισμό σας.

  3.  Παρκάρετε το αυτοκίνητο σας πιο μακριά από το σπίτι σας, τη δουλεία σας, κλπ και περπατήστε μέχρι τον προορισμό σας.

  4.  Αντί να πάρετε τον ανελκυστήρα , ανεβείτε τις σκάλες.

     

  • Περιορίστε ή καλύτερα αποφύγετε τα snacks  πλούσιων θερμίδων όπως γλυκά κλπ και το αλκοόλ.

     

       Τips για πιο σωστές επιλογές:

  1.  Mην μένετε πολλές ώρες νηστικοί.  Το αίσθημα της πείνας μπορεί να σας οδηγήσει σε μη σωστές επιλογές.

  2. Τρώτε αρκετά στα κυρίως γεύματα σας,  έτσι ώστε να νιώθετε ικανοποίηση,  χωρίς όμως να υπερσιτίζεστε.

  3. Τρώτε αργά έτσι ώστε να αντιληφθείτε τα σήματα που σας δίνει οργανισμός σας, ότι δηλαδή έχει ικανοποιηθεί.

  4. Μπορείτε περιστασιακά (1-2 φορές/βδομάδα) να καταναλώνετε κάποιο γλυκό ή παγωτό (μικρές μερίδες).

  5. Αντί για αλκοολούχα ποτά επιλέξτε να πιείτε κάποιο τσάι, ή ρόφημα κακάο με γάλα χαμηλό σε λιπαρά ή ανθρακούχο νερό.

     

  • Σκεφτείτε να χρησιμοποιήσετε υποκατάστατα του τσιγάρου.   Ζητήστε τη γνώμη του γιατρού σας σχετικά με την πρόσληψη ουσιών που μπορεί να σας βοηθήσουν στην διακοπή του καπνίσματος.  Ορισμένα άτομα κερδίζουν λιγότερο βάρος όταν χρησιμοποιούν τέτοιες ουσίες.

  • Σκεφτείτε να ζητήσετε τη βοήθεια ενός ειδικού που θα σας βοηθήσει να ελέγχετε το βάρος σας.  Καλό θα ήταν να συμβουλευτείτε κάποιο διαιτολόγο ο οποίος θα σας καθοδηγήσει σωστά έτσι ώστε να μην πάρετε βάρος.

     

ΜΠΟΡΕΙ Η ΠΡΟΣΛΗΨΗ ΣΩΜΑΤΙΚΟΥ ΒΑΡΟΥΣ ΝΑ ΕΠΗΡΕΑΣΕΙ ΑΡΝΗΤΙΚΑ ΤΗΝ ΥΓΕΙΑ

Παρόλο που η πρόσληψη βάρους μετά τη διακοπή του τσιγάρου δεν είναι επιθυμητή, τα πλεονεκτήματα που προκύπτουν από τη διακοπή του τσιγάρου είναι πολύ περισσότερα από τους κινδύνους που μπορεί να προκύψουν από την πρόσληψη βάρους.

 

Παράγοντες κινδύνου από το τσιγάρο

Καρκίνος:  To κάπνισμα αυξάνει κατά πολύ τον κίνδυνο για καρκίνο του πνεύμονα, που αποτελεί την κύρια αιτία θανάτου από καρκίνο στις Ηνωμένες Πολιτείες της Αμερικής.  Το τσιγάρο συνδέεται επίσης με τον καρκίνο του οισοφάγου, λάρυγγα, νεφρών, παγκρέατος και  τραχήλου της μήτρας.

Αλλά προβλήματα υγείας. Το κάπνισμα αυξάνει το κίνδυνο για παθήσεις των πνευμόνων  και της καρδιά.  Στην  εγκυμοσύνη το κάπνισμα έχει συσχετισθεί και πρόωρο τοκετό και νεογνά με χαμηλό σωματικό βάρος.

Διακόπτοντας το κάπνισμα έχετε κάνει ένα πολύ  μεγάλο βήμα υπέρ της υγείας σας. Επομένως αντί να ανησυχείτε για το βάρος σας,  συγκεντρωθείτε στην προσπάθεια διακοπής του τσιγάρου. Όταν θα έχετε πια απελευθερωθεί από αυτή τη συνήθεια τότε μπορείτε να επικεντρωθείτε σε ένα πιο σωστό τρόπο ζωής εντάσσοντας  στην καθημερινότητα σας τη φυσική δραστηριότητα και την επιλογή «υγιεινότερων» τροφίμων.

www.balancediet.gr

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 0