shopify
analytics

Όταν Η Δουλειά Και Η Εγκυμοσύνη ‘Πάνε Πακέτο’

Περιστέρης Γιάννης, Γυναικολόγος

Όταν Η Δουλειά Και Η Εγκυμοσύνη ‘Πάνε Πακέτο’

Τα πράγματα έχουν αλλάξει. Προς το καλύτερο ή προς το χειρότερο; Το ποτήρι είναι μισοάδειο ή μισογεμάτο; Σίγουρα δεν είναι γεμάτο, αλλά ούτε και άδειο.
Η γραφίστριά μας είναι έγκυος και «στήνει» το περιοδικό με την κοιλιά στο……….. στόμα. Το ίδιο έκανε και μία φίλη που γέννησε πρόσφατα, έως τον 9ο μήνα της εγκυμοσύνης.

Η κοπέλα από το απέναντι Καφέ, κάνει deliveriy και είναι ετοιμόγεννη, το ίδιο και η κομμώτρια της γειτονιάς μας, η οποία, εκτός από την ορθοστασία, είναι υποχρεωμένη να εισπνέει και όλες τις χημικές βαφές των μαλλιών. Όλες δουλεύουν εώς ότου γεννήσουν, για να προλάβουν να μείνουν με το μωρό τους λίγο παραπάνω, αφού γεννηθεί.

Λογικό. Και επειδή ο δρόμος είναι μακρύς και οι καιροί δύσκολοι, σας παραθέτουμε συμβουλές καλύτερης επιβίωσης.



« Υπάλληλος γραφείου full time – 8 με 10 ώρες μπροστά στον υπολογιστή».

  • Είναι σημαντικό να κάθεστε σ’ ένα ανατομικό κάθισμα, για να εξασφαλίσετε σωστή στάση της σπονδυλικής στήλης, αφού το έχετε ρυθμίσει στο κατάλληλο ύψος.
  • Θα πρέπει κάθε μια με δυο ώρες να σηκώνεστε από το κάθισμα και να περπατάτε για λίγο, βοηθώντας την κυκλοφορία του αίματος στα πόδια σας. Η ακινησία είναι επιβαρυντική για τα πόδια.
  • Για τα βαριά και πρησμένα πόδια, μπορείτε να χρησιμοποιείται υποπόδιο ή ‘ένα μικρό σκαμπό, προκειμένου να είναι σε ανάκλινη θέση, κάτι που περιορίζει τα οιδήματα.
  • Να φροντίζετε να φοράτε ρούχα άνετα και δροσερά, που να μην περιορίζουν τις κινήσεις σας.
  • Αν δουλεύετε μπροστά σε υπολογιστή, κάντε συχνά διαλείμματα, γιατί κατά την εγκυμοσύνη, τα χέρια σας είναι το ίδιο ευαίσθητα όπως και τα πόδια σας. Λόγω του οιδήματος που εμφανίζεται, οι τενοντίτιδες είναι συχνές, καθώς και η εμφάνιση του συνδρόμου του καρπιαίου σωλήνα, με χαρακτηριστικό γνώρισμα το μούδιασμα των χεριών κατά τις πρώτες πρωινές ώρες, που μερικές φορές σας ξυπνάει. Αν συμβαίνει αυτό συχνά, συμβουλευτείτε έναν ορθοπεδικό.

« Ορθοστασία ή εν κινήσει για 8 ώρες περίπου αν η εργασία σας είναι σε συνεχές ωράριο ή για 5 ώρες περίπου αν εργάζεστε πρωί – απόγευμα».

  • Να κάνετε μικρά διαλείμματα και να κάθεστε με τα πόδια, αν είναι δυνατόν, σ’ ένα σκαμπό για να μειώσετε τα οιδήματα.
  • Φροντίστε να μην πάρετε υπερβολικό βάρος κατά τη διάρκεια της κύησης, γιατί τα παραπάνω κιλά επιβαρύνουν τη σπονδυλική στήλη.
  • Μη σκύβετε συχνά και μη σηκώνετε βαριά αντικείμενα, αν είναι απαραίτητο να το κάνετε, λυγίζετε τα γόνατά σας πρώτα και μετά και να σηκώνεστε, για να επιβαρύνετε λιγότερο τη σπονδυλική στήλη.
  • Αν έχετε ευρυαγγείες και φλεβίτιδα ή αν έχετε προδιάθεση να αποκτήσετε [π.χ., αν έχει κάποιος από τους γονείς σας], ίσως θα μπορούσατε να φοράτε τις ειδικές κάλτσες που βοηθούν την κυκλοφορία του αίματος, ή καλσόν, ακόμη και τους καλοκαιρινούς μήνες.
  • Ιδιαίτερο ρόλο επίσης, παίζουν και τα παπούτσια που θα φοράτε. Η ορθοστασία σίγουρα δεν θέλει τακούνια, γιατί τα πολύ ψηλά τακούνια κουράζουν τα πόδια. Να φοράτε τα κατάλληλα παπούτσια που θα σας κάνουν να αισθάνεστε άνετα. Η μόδα είναι πάλι με το μέρος σας, αφού οι μπαλαρίνες και τα σανδάλια είναι το must του καλοκαιριού.

«Εργασία στην ύπαιθρο ή σε ανοιχτούς χώρους, ίσως η πιο δύσκολη κατηγορία. Συνδυασμός ορθοστασίας με ακραίες θερμοκρασίες [χαμηλές ή υψηλές]».

  • Τους καλοκαιρινούς μήνες να προφυλάσσεστε από τον ήλιο, με καπέλο και βαμβακερά υφάσματα, γιατί κατά την κύηση, σίγουρα είστε πιο ευαίσθητες στην αυξημένη θερμοκρασία.
  • Να πίνετε όσα περισσότερα υγρά μπορείτε για να μην αφυδατώνεστε από τη ζέστη.
  • Αν αισθάνεστε ζαλάδα, να τρώτε κάτι αλμυρό, γιατί πολλές φορές πέφτει η πίεσή σας και χρειάζεται κατανάλωση αλατιού για ν’ ανέβει.
  • Το βράδυ όταν ξαπλώνετε, να χρησιμοποιείτε μαξιλάρι για την κοιλιά σας και αν σας εξυπηρετεί, να τοποθετείτε και ένα μαξιλάρι στα πόδια σας, για να περιορίσετε ή να ανακουφίσετε το πρήξιμο των ποδιών.

    www.peristeris.gr

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 0